Uczestnicy:
- uczniowie z trudnościami w inicjowaniu relacji rówieśniczych, podtrzymywaniu kontaktów, mający problemy w rozumieniu zasad społecznych,
- uczniowie wymagający wsparcia w funkcjonowaniu w grupie rówieśniczej, mający trudności w procesie adaptacji w szkole.
Cele uczestnictwa w zajęciach:
- rozwijanie umiejętności interpersonalnych: umiejętności inicjowania relacji, uważnego słuchania, przekazywania informacji,
- uczenie dostrzegania własnych mocnych i słabych stron,
- rozwijanie ekspresji emocjonalnej, w tym różnicowania uczuć i emocji, rozpoznawanie własnych oraz cudzych uczuć i emocji oraz ćwiczenie umiejętność ich adekwatnego wyrażania,
- zwiększenie poczucia własnej wartości,
- konstruktywne odreagowywanie negatywnych emocji,
- nauka empatii.
Korzyści uczestnictwa w zajęciach:
- rozwój kompetencji społecznych, w tym umiejętności nawiązywania relacji w grupie rówieśniczej,
- wzmacnianie poczucia własnej wartości oraz świadomości swoich zasobów i trudności,
- rozwój umiejętności komunikacyjnych,
- przezwyciężanie barier w inicjowaniu kontaktów interpersonalnych,
- rozwijanie empatii,
- nauka nazywania i różnicowania stanów emocjonalnych.
Planowany termin rozpoczęcia: listopad 2016 r.
Częstotliwość: spotkania cotygodniowe,
Zakres czasowy: środa, w godzinach 15:00 do 16:30
Miejsce: Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna w Stalowej Woli, sala nr. 18
Prowadzący: mgr Agata Wałek, mgr Honorata Winiarczyk
Serdecznie zapraszamy!