Zajęcia socjoterapeutyczne dla dzieci w młodszym wieku szkolnym, klasy I – III, kolejna edycja

Uczestnicy:

  • uczniowie z trudnościami w inicjowaniu relacji rówieśniczych, podtrzymywaniu kontaktów, mający problemy         w rozumieniu zasad społecznych,
  • uczniowie wymagający wsparcia w funkcjonowaniu w grupie rówieśniczej, mający trudności w procesie adaptacji w szkole.

Cele uczestnictwa w zajęciach:

  • rozwijanie umiejętności interpersonalnych: umiejętności inicjowania relacji,  uważnego słuchania, przekazywania informacji,
  • uczenie dostrzegania własnych mocnych i słabych stron,
  • rozwijanie ekspresji emocjonalnej, w tym różnicowania uczuć i emocji, rozpoznawanie własnych oraz cudzych uczuć i emocji oraz ćwiczenie umiejętność ich adekwatnego wyrażania,
  • zwiększenie poczucia własnej wartości,
  • konstruktywne odreagowywanie negatywnych emocji,
  • nauka empatii.

Korzyści uczestnictwa w zajęciach:

  • rozwój kompetencji społecznych, w tym umiejętności nawiązywania relacji w grupie rówieśniczej,
  • wzmacnianie poczucia własnej wartości oraz świadomości swoich zasobów i trudności,
  • rozwój umiejętności komunikacyjnych,
  • przezwyciężanie barier w inicjowaniu kontaktów interpersonalnych,
  • rozwijanie empatii,
  • nauka nazywania i różnicowania stanów emocjonalnych.

Planowany termin rozpoczęcia: listopad 2016 r.

Częstotliwość: spotkania cotygodniowe,

Zakres czasowy: środa, w godzinach 15:00 do 16:30

Miejsce: Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna w Stalowej Woli, sala nr. 18

Prowadzący: mgr Agata Wałek, mgr Honorata Winiarczyk

 

Serdecznie zapraszamy!