Zajęcia grupowe dla sześciolatków: „Stymulacja rozwoju poprzez zabawę, ruch i działania plastyczne”

Zajęcia grupowe przeznaczone są dla 6 latków, które wkrótce rozpoczną naukę w szkole. Poprzez elementy zabawowe, nauka szkolna może stać się przyjemnością i przyciągać dzieci do szkoły. Jest to jedna z dróg, która mając na uwadze możliwości rozwojowe dzieci
w młodszym wieku szkolnym, uatrakcyjni i wzbudzi uczucie radości związane
z opanowaniem wiedzy.

Celem proponowanych zajęć jest zastosowanie zabaw ruchowych i działań plastycznych jako form nauki, które uczą dziecko celowego działania. Zabawy w grupie stworzą okazję do kształtowania postaw społecznych i rozwijania umiejętności komunikacyjnych uczniów. Wprowadzą radosny nastrój i dobre samopoczucie, będą wpływać na sprawność fizyczną, wyrabianie dyscypliny oraz umiejętność zespołowego działania. Zajęcia plastyczne pozytywnie wpłyną na rozwój wyobraźni, wytrwałości, umiejętności planowania, dokonywania właściwych wyborów oraz kształtowania się prawidłowego stosunku do pracy.

Ponadto proponowane zajęcia mają za zadanie:

–     całościowe stymulowanie rozwoju poprzez odpowiednio dobrane zabawy i ćwiczenia rozwoju ruchowego, emocjonalnego, społecznego         i intelektualnego dziecka

–     usprawnianie funkcji słuchowych dziecka,

–     rozwijanie percepcji wzrokowej,

–     wyrabianie umiejętności komunikowania własnych potrzeb oraz komunikacji z drugą osobą,

–     kształtowanie umiejętności przygotowujących do nauki matematyki (ćwiczenia rachunkowe),

–    podnoszenie pewności siebie poprzez stwarzanie okazji do samodzielnych działań.

Dodatkowo na proponowanych zajęciach dzieci będą poszerzać swój zasób słownictwa oraz wiedzę o środowisku społeczno-przyrodniczym, kształtować umiejętność wypowiadania się, rozwijać umiejętność logicznego myślenia a także ćwiczyć koncentrację uwagi.

Ruch jest niezwykle istotny w prawidłowym rozwoju dzieci. Kształtuje napięcie i siłę mięśniową, pozwala zdobyć kontrolę nad własnym ciałem. Dlatego też kolejnym z celów zajęć jest doskonalenie sprawności manualnych dzieci, korygowanie chwytu narzędzia piśmienniczego, usprawnianie motoryki dużej, koordynacji ruchowej a także równowagi. Zdobyte umiejętności ruchowe pozwolą dziecku na aktywne poznawanie świata.

 

Data rozpoczęcia: 4. 10. 2016 r.

Prowadzące: pedagog Małgorzata Szabla,

                  psycholog Sylwia Błażejczak.

 

                             Serdecznie zapraszamy dzieci do udziału w zajęciach!