Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. 2017.1578 ze zm.), mówi o organizacji kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych w integracji z uczniami pełnosprawnymi.
Szkoła ma obowiązek opracowania programu pracy z uczniem (IPET), w zależności od jego indywidualnych potrzeb. W tym celu zespół nauczycieli i terapeutów pracujących z dzieckiem w szkole powinien dokonać oceny poziomu jego funkcjonowania.
Pracownicy poradni proponują warsztat szkoleniowy dotyczący konstruowania IPET i WOPFU dla ucznia.
- Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych,
- Adresaci: nauczyciele, pedagodzy, psycholodzy, osoby parujące z uczniami niepełnosprawnymi oraz wszyscy zainteresowani tematyką.
Korzyści z udziału w szkoleniu:
- nabycie umiejętności rozpoznawania potrzeb ucznia oraz sposobów wspierania go w oparciu o zdiagnozowane potrzeby,
- opracowanie gotowego do zastosowania IPET-u oraz WOPFU,
- znajomości prawa oświatowego z zakresu kształcenia uczniów niepełnosprawnych.
Treści:
- model pracy z uczniem z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego,
- uwarunkowania prawne oraz zadania osób wchodzących w skład zespołów,
- konstruowanie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania,
- interpretowanie danych zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego i innych dokumentach ucznia,
- określenie specjalnych potrzeb ucznia,
- tworzenie Indywidualnego Programu Edukacyjno–Terapeutycznego (IPET) w oparciu o dokumentację ucznia znanego nauczycielom,
- struktura IPET, etapy powstawania,
- zajęcia rewalidacyjne oraz inne w ramach pomocy psychologiczno- pedagogicznej,
- kwalifikacje nauczycieli pracujący z uczniem niepełnosprawnym,
- rola rodziców w konstruowaniu i realizacji IPET,
- modyfikacja IPET,
- konsultacje dotyczące WOPFU i IPET.
Więcej informacji można uzyskać w sekretariacie poradni.