Do poradni przyjmujemy dzieci i młodzież z powiatu stalowowolskiego na wniosek rodziców / opiekunów. Prowadzimy terapię indywidualną i grupową, a także:
- odkrywamy mocne strony,
 - wspomagamy możliwości rozwojowe,
 - diagnozujemy dynamikę rozwoju
 - kreujemy ścieżki kariery zawodowej,
 - wspieramy przedszkola, szkoły i placówki oświatowe w powiecie stalowowolskim.
 
Oferujemy specjalistyczną diagnozę psychologiczną, pedagogiczną i logopedyczną w zakresie:
- rozpoznawania indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży,
 - przyczyn trudności dydaktycznych i wychowawczych,
 - rozwoju intelektualnego, emocjonalnego, społecznego, dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią),
 - wspomagania rozwoju uczniów zdolnych,
 - dojrzałości szkolnej
 - zaburzeń rozwoju mowy i wad wymowy,
 - ADHD, autyzm, zespół Aspergera, zaburzeń zachowania, uzależnień, niedostosowania społecznego,
 - preferencji zawodowych i kreowanie kariery zawodowej.
 
Wspomagamy przedszkola, szkoły i placówki w zakresie zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
Udzielamy pomocy w formie:
- terapii psychologicznej indywidualnej, rodzinnej, grupowej,
 - indywidualnej terapii pedagogicznej dla dzieci z trudnościami w nauce, w tym dzieci ze specyficznymi trudnościami,
 - indywidualnej terapii logopedycznej dzieci z opóznionym rozwojem mowy, wadami wymowy, jąkających się z zaburzeniami rozwoju mowy,
 - terapii dzieci ze spektrum autyzmu,
 - zajęć terapeutycznych dla uczniów niewidzących i słabowidzących oraz niepełnosprawnych intelektualnie z wykorzystaniem arteterapii,
 - terapii EEG-Biofeedback,
 - porad dla rodziców i nauczycieli (trudności wychowawcze, trudności w nauce, problemy okresu dojrzewania, zanurzenia zachowania i inne)
 - doradztwa zawodowego, pomocy w wyborze dalszego kierunku kształcenia, w tym uczniom niepełnosprawnym,
 - działań mediacyjnych, między stronami konfliktu (uczniami, rodzicami, nauczycielami),
 - działań interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych,
 - konsultacji na terenie placówek oświatowych,
 
W Poradni funkcjonuje Zespół Orzekający, który na wniosek rodziców / opiekunów prawnych wydaje orzeczenia:
- o potrzebie kształcenia specjalnego w stosunku do uczniów z niepełnosprawnościami: 
- niesłyszących i słabo słyszących,
 - niewidomych i słabo widzących,
 - z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją,
 - z upośledzeniem umysłowym,
 - z autyzmem, w tym z Zespołem Aspergera,
 - ze sprzężonymi niepełnosprawnościami,
 - niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym,
 
 - o potrzebie zajęć rewalidacyjno – wychowawczych dla dzieci z niepełnosprawnością umysłową w stopniu głębokim,
 - o potrzebie indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego,
 - o potrzebie indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły,
 - opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole
 
